Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблеми след ремонт на двигател

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    ...
    Last edited by nickgaidarov; d.m.y г., 14:41.

    Comment


    • #17
      Първият разряд в дясно от десетичната запетая се нарича разряд на десетите, вторият - на стотните, третият - на хилядните и т.н.

      Това за хората за които математиката е тъмна Индия.


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • #18
        ...
        Last edited by nickgaidarov; d.m.y г., 14:39.

        Comment


        • #19
          Шублера е ясен и децата могат да мерят, особено тези електронните.
          А микрометърът?
          Last edited by lordliness; d.m.y г., 11:35.
          Не всички, които се скитат, са изгубени.

          Comment


          • #20
            А маркучите надуват ли се колега ? Логически при пробив, налягането в цилиндъра и в пъти по-голямо от това във водната система, би трябвало да надуе маркучите.
            Можеш да откачиш гърнетата от меката връзка и тогава да видиш актуален пушек, защото не е ясно какво има в гърнетата от преди ремонта. Както стана ясно по-горе, мерене на налягане на маслото задължително, приготви се психически за друга маслена помпа, вероятно тази е изподрана от металните частици и стружки които първо минават през нея и тогава отиват в масления филтър. Аз първо бих сменил масления филтър с нов и марков, защото при един такъв ремонт често остават много боклуци, също и финни метални частици (особенно в случай че мотора е правен на място, без ползване на пароструйка за цялостно почистване преди сглобката).
            Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
            Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
            Горе главата, нищо че е празна...

            Comment


            • #21
              Филтъра е сменен. Маркучите не ги надува. Ще работи ли мотора ако откача ауспуха от колекторите преди меката връзка или компютъра ще се бърка заради ламбда сондите?

              Comment


              • #22
                Първоначално публикувано от vasilogn Покажи съобщение
                Филтъра е сменен. Маркучите не ги надува. Ще работи ли мотора ако откача ауспуха от колекторите преди меката връзка или компютъра ще се бърка заради ламбда сондите?
                Ще работи. Така или иначе при студен старт ламбдата не влияе докато не загрее.
                Last edited by ecotronic; d.m.y г., 12:14.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #23
                  Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
                  Ще помогнеш ли с обяснението?
                  Во, това е хубав шублер. Но колко му е грешката и колко му е грешката от дискретизация? И дали те съвпадат в разликите м/у биели втори и трети ремонт?

                  Относно коляновия вал - всеки улей за лагер е около 2см. приблизително. Ако не са го измерили по цялото легло на всеки, лошо. Продухан и измит ли е валът за останали боклуци преди да бъде монтиран?
                  Маслената помпа не виждам как ще засмука боклуци при изправна цедка. Проверена ли е за износване преди да бъде монтирана? маслените магистрали и радиатор - били ли са почистени перфектно?

                  Аз като начало ти предлагам да освободиш основните и биелните лагери и да видиш какво става там. Това според мен е най-безобидно като начало
                  Last edited by Alex_26; d.m.y г., 16:21.

                  Comment


                  • #24
                    Само да уточним първи ремонт означава:
                    0,25 мм по малък вътрешен диаметър на основни лагери от стандартните
                    0,10 мм на по малък вътрешен диаметър на биелни лагери от стандартните
                    Нали така?

                    Мисля, че тук грешка малко вероятна дори мерени с шублер, камо ли мерени от шлайфистите по техните си методи

                    Comment


                    • #25
                      Първоначално публикувано от vasilogn Покажи съобщение
                      Само да уточним първи ремонт означава:
                      0,25 мм по малък вътрешен диаметър на основни лагери от стандартните
                      0,10 мм на по малък вътрешен диаметър на биелни лагери от стандартните
                      Нали така?

                      Мисля, че тук грешка малко вероятна дори мерени с шублер, камо ли мерени от шлайфистите по техните си методи
                      Нали си сложил нови лагери 1 - ви ремонт? Колкото и грешно да е мерено, нямаше да можеш да ги стегнеш на нулеви шийки.

                      Цвятко, през цедката могат да минат достатъчно големи неща, които да разгонят фамилията на помпата.
                      Last edited by ecotronic; d.m.y г., 17:48.


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • #26
                        На коляновия вал се полират местата на лагерите малко с финна шкурка, поне така сме правили преди ремонт на нови лагери.
                        Според мен основния проблем с който трябва да се почне е маслената помпа. Има ли налягане, ако няма да се свали и отвори (на алфа конкретно не съм отварял), преглед дали е надрана, евентуално челосване и напасване (може и смяна че е доста по-лесно). Така и така картера е долу, преглед на лагерите му, може едно полиране да се пусне както е на място. Самите лагери не са скъпи. После задължително почистване И на картера.
                        Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
                        Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
                        Горе главата, нищо че е празна...

                        Comment


                        • #27
                          Ако имаш морска трева или нещо друго подобно, можеш да го напъхаш в ауспуха и да поработи малко с него. После ще разбереш антифриз ли е или масло.
                          Това е просташки, но ефективен начин.
                          Обаче обърни внимание на друго!!!
                          Ако има пробив към водната риза, то ще се надуват маркучите.
                          Ако има към маслената магистрала, то ще духа в картера.
                          Ако има пробив между водната риза и маслената магистрала, то или ще се смесят в картера или ще се появи масло в охлаждащата течност.
                          Важно е и какво изчезва.
                          Това, че се "загубва" малко антифриз в началото не е проблем, Просто системата се обезвъздушава.
                          Ако блъска масло в цилиндъра така, че да пада налягането на маслото, то само за няколко минути ще задръсти всичко и маслото ще изчезне.
                          От това, което прочетох, стигам до извода, че имаш проблем в маслената помпа.
                          За лагерите на коляновият вал се каза достатъчно, с няколко уточнения. Ако и на ТС коляновите валове са от хром-молибденова стомана, както на боксерите, то тези валове се износват изключително трудно. На първия ми мотор за 470 000 км съм сменил три комплекта биелни и едни основни лагери без изобщо да има нужда от шлайфане.
                          Така, че идеята да се мери с шублер е шантава, но не и неприложима. Ако има превъртане и вкопаване, то и без микрометър се вижда.
                          Това са все методи, когато просто няма какво друго да направиш.
                          Накратко:
                          Провери си маслената помпа и налягането с контролен манометър!
                          И не ръчкай излишно по основни и биелни лагери. Може да ги провериш на затягане, но не се увличай по тях.
                          Провери си пак зацепването на ангренажа! Аз лично преди палене правя поне два-четири оборота на ръка. Спестило ми е няколко осирания.
                          За пушека не се тревожи. Може да е и от конденз, старо масло, антифриз....
                          На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                          Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                          Comment


                          • #28
                            Благодаря за изчерпателния отговор. Това което мисля да направя на първо време е замеря налягането на маслото, после ще затегна лагерите и евентуално ще сменя помпата.

                            Comment


                            • #29
                              Първоначално публикувано от vasilogn Покажи съобщение
                              Благодаря за изчерпателния отговор. Това което мисля да направя на първо време е замеря налягането на маслото, после ще затегна лагерите и евентуално ще сменя помпата.
                              Не ги затягай без да ги провериш.


                              П.П. Нещо друго да попитам. Буталото е било на сол, което вероятно може да е и от детонация. Дали няма някъде пукнатина в блока, главата?
                              Last edited by Alex_26; d.m.y г., 10:38.

                              Comment


                              • #30
                                Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                                Не ги затягай без да ги провериш.


                                П.П. Нещо друго да попитам. Буталото е било на сол, което вероятно може да е и от детонация. Дали няма някъде пукнатина в блока, главата?
                                А преди да пишеш пак от твоите си бисери, виж от какво се е строшило буталото... Пише го в първия пост!!!
                                sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

                                Comment

                                Working...
                                X